duminică, 22 decembrie 2013

Povesti si calatorii in bucataria Lovegan ( 2 ) ....Misteriosul Montecristo...

Nu stiu daca va placut Dumas ....dar eu l-am iubit, intrigile si actiunea roamnelor sale mi-au presarat copilaria si adolescenta cu o gramada de trairi frumoase. Cand l-am descoperit prin celebrul roman Cei 3 muschetari...m-a fascinat si am intrat in lumea sa cu tot avantul....

Ceea ce gasiti in meniul Montecristo :

Supa Freya 
Dovlecei Gascon 
Salata Europa

...vin si vorbesc despre vremurile acelor momente speciale si despre ceea ce au sadit in sufletul meu pana si cerneala acestui om Alexander Dumas....el cu fantezia lui s-a metamorfozat in aceste preparate...


...o supa care poarta numele acestei zeite germanice, nordica si razboinica, Freya zeita razboiului si a fertilitati, zeita naturii suverane este cea care am simtit-o cea mai potrivita pentru a personifica acest preparat. O supa calda de cartof si praz servita cu vlastari de ceapa rosie si ulei aromat de ustuoi...calda blanda si totusi incitanta intr-atat incat sa te faca sa te infigi in pamant daca e cazul si sa iti iei suficient foc din caldura-i si totusi sa fie fecunda si fertila pentru papilele gustative....


...pentru o astfel de zeita e nevoie de spirite puse mereu pe fapte de razboi si cei din Gasconia aveau aceasta calitate din plin....daca ne ducem cu gandul la atat de necizelatul tanar D'Artagnan ce va ajunge sa fie din inconstienta tineretii varat in valtoarea vietii de curte cu toate intrigile si problemele ei...iata cum ne putem apropia de ceea ce preparatul de mai jos spune prin felul in care este realizat....

Dovlecei Gascon: 

Zuchinii si dovlecelul rumenit cu ulei aromat de usturoi, sare piper si rosii cherry inmiresmat cu marar si patrunjel proaspat si servite pe pat din paste de orz dichisite cu pesto rosu....probabil D'Artagnan ar fi adugat langa acest preparat si un vin bun de Bordeaux sau de Burgundia si mai mult ca sigur un picior fript de berbecut....( noi le adaptam acestor vremi de acum si aducem doar dispizitia ) ...si eventual vinul pentru cei cunoscatori si doritori....iar acum pentru ca iata toate se intampla in Europa salata noastra din acest meniu poarta numele batranului continent...

L-am numit Montecristo pentru ca acest personaj al lui Dumas s-a recreat pe sine si a reusit sa isi dobandeasca dreptatea ....luptand sa-i aduca fata in fata cu propriile lor fapte pe cei care in trecut l-au nedreptatit inchizand-ul....Acest meniu e o calatorie in lumea lui Dumas...o calatorie asa cum l-am trait eu pe Dumas....caci daca este ceva ce ne poate inspira e pacat sa nu se regaseasca mai tarziu in faptele vietii noastre....

Eu va strig acum en Garde! ....luati spada propriei voastre vieti in maini si luptati, luptati sa impliniti ceea ce va este menit!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu